print Login

Sdílení obsahu

TV Metropol: Prahu dlouhodobě trápí dopravní přetíženost

TV Metropol | 02.02.2012 | Zprávy 20:00

 

Petra SLANCOVÁ, moderátorka:
Je tu dvacátá hodina, jsou tu další Zprávy televize Metropol. Prahu dlouhodobě trápí dopravní přetíženost. Jejím řešením by mělo být budování vnitřního a vnějšího Pražského okruhu. Plánovaná podoba vnějšího okruhu se ale nelíbí obyvatelům řady menších městských částí, přes které by nová dálnice měla vést.

redaktor:
Plánovaný vnější okruh Prahy se nelíbí některým pražským městským částem. Tyto městské části společně s iniciativou Auto*Mat sepsaly dokonce Petici za rozumný okruh Prahy. Nelíbí se jim totiž, že současné plány na vnější okruh hlavního města pochází původně již z šedesátých let dvacátého století, a tak se podle nich vzhledem k současné velikosti hlavního města nedá o opravdu vnějším okruhu ani hovořit.

 

Vratislav FILLER, iniciativa Auto*Mat:
Petice je adresovaná všem obyvatelům Prahy a přilehlých obcí, které prostě trápí to, že okruh není, nepřipravuje se a vypadá to, že v podobě, v jaké by se jakoby dosavadním způsobem připravoval, by prostě nebyl dobře funkční, zasáhlo by to spoustu lidí a ve chvíli, kdy je lepší varianta, tak jako proč ji neudělat?

 

Petra ŠUBRTOVÁ, zastupitelka Praha - Běchovice:
Protože je to naplánováno v šedesátých letech minulého století, tak dneska se ta Praha rozrostla a dneska by tenhle ten okruh vlastně šel přes sídliště Černý Most, šel by v blízkosti bohnického sídliště, čimického, šel by v blízkosti Psychiatrické léčebny Bohnice například a přímo by rozříznul městskou část Suchdol.

 

Vratislav FILLER, iniciativa Auto*Mat:
Ta koncepce vlastně dopravy těch okruhů a radiál, tak ta, na té je postavena na ZÁKOSu, který právě vznikl v šedesátých a sedmdesátých letech. Ten systém se jenom kosmeticky postupně upravoval a v podstatě tím, jak se stavěl velice pomalu, tak dost jakoby morálně zastarával postupem času. Zásadní problém dopravy v Praze je teďkom výstavba vnitřního Městského okruhu, která prostě bez toho vnějšího okruhu způsobí Praze jako daleko ještě závažnější problémy, než se vůbec dá předpokládat. Až bude hotová Blanka, tak rok dva na to uvidíme dost strašlivé věci v ulici V Holešovičkách, Jugoslávských partyzánů a tak dále a to tam bude prostě 10 let, jestli se nezačne stavět s tím okruhem nahoře. Tahle ta varianta se zdá být prostě vhodnější a průbojnější, takže to je důvod, proč ji podporujeme.

 

Petra ŠUBRTOVÁ, zastupitelka Praha - Běchovice:
A předkládáme vlastní alternativu, návrh zkušeného dálničního projektanta, inženýra Strnada s tím, že žádáme, aby se to projednalo. Od té doby byly na to velmi mírné odpovědi ve stylu, dosavadní trasa je v územním plánu, nedá se s tím nic dělat.

redaktor:
Alternativní návrh vzal částečně za svůj Středočeský kraj, který tuto variantu zapracoval do Zásad územního rozvoje Středočeského kraje.

 

Petra ŠUBRTOVÁ, zastupitelka Praha - Běchovice:
My jsme velmi rádi, že toto Středočeský kraj udělal, protože alespoň se snad už konečně otevírá diskuze, kam ten tranzitní okruh patří, že to není do zastavěných částí Prahy. Tam naprosto argumentace Středočeského kraje s naší souhlasí.

 

Vratislav FILLER, iniciativa Auto*Mat:
Pokud postavíte jenom vnitřní okruh, dostane, dostanete tam kapacitní komunikaci, na kterou se vám stáhnou auta, která by jinak mohla jezdit po tom vnějším okruhu a ty směry radiální vlastně na ten vnitřní okruh na to nejsou naprosto připravené. Dostanete tam v podstatě v podobě osobní automobilové dopravy to, co se teď děje s kamiony na Spořilově.

redaktor:

 

Více informací o Petici za rozumný okruh Prahy je k nalezení například na stránkách www.auto-mat.cz.