print Login

Sdílení obsahu

Právo: Říčanští by dali přednost okruhu do Běchovic

10.02.2012 | Praha - Střední Čechy | Petr Janis

 

Nikoli Středočeským krajem, ale územím Prahy by měl podle obyvatel Říčan silně postižených tranzitní dopravou pokračovat na východě Pražský okruh. Předpokládají, že by starou variantu označovanou číslem 511, která by od D 1 vedla k Běchovicím, bylo možné realizovat dříve. V Říčanech se pod petici za tuto stavbu podepsalo 5 tisíc lidí a archy dostal ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). "Otevření debaty o jiné trase by znamenalo protažení doby, kdy by se měl okruh realizovat," řekl Právu říčanský starosta Vladimír Kořen (Klidné město).


S tím ovšem nesouhlasí odpůrci trasy č. 511 z Běchovic a dalších středočeských obcí. Poukazují na fakt, že ji soudy opakovaně vymazaly z pražských plánů, a proto se stavět nedá. Ve středočeském územním plánu existuje alternativa, tzv. regionální trasa. "Politicky prosazovaná zastaralá stavba 511 od D 1 do Běchovic má tak vážné chyby v přípravě, že je nerealistické se domnívat, že by se mohla v příštích několika letech začít stavět," uvedla běchovická zastupitelka Petra Šubrtová (za SZ). Podle Iniciativy za rozumný okruh by měla mezi ministerstvem dopravy, Prahou a Středočeským krajem začít konstruktivní jednání, která by řešila problém Spořilova, Říčan i Běchovic. Kořen však má u středočeské trasy obavu z podobných právních potíží, jakým čelí trasa 511. "Prstenec okolí Prahy je už tak hustě osídlen, že bych se skoro vsadil, že mohou nastat podobné problémy," poznamenal. Uvítal by, kdyby se v případě stavby 511 vyjednala taková protihluková opatření, která by například Běchovickým zaručila, že vliv tranzitní dopravy významně nepocítí. Kořen chápe, že Běchovičtí mají obavu z budoucnosti, měli by se podle něj přijet podívat do Říčan, kde jezdí kamióny i okolo základní školy. "Katastrofální situaci prožíváme natvrdo už teď. Nervozita ve městě stoupá, je to téma číslo jedna," dodal Kořen. Běchovičtí však tvrdí, že stavba 511 přesune jen říčanský či jesenický problém k nim a na Černý Most. Své alternativní řešení považují za rychle realizovatelné. "Úsek od D 1 po R 10 na Mladou Boleslav by bylo možné postavit Středočeským krajem prozatím ve dvou pruzích – řešení běžné v západní Evropě, je-li nějaká komunikace akutně potřeba a zároveň se nedostává dost prostředků na celkový profil," zdůraznil projektant regionální trasy Milan Strnad.


Mutace - Právo - Praha - střední Čechy