Vážený pane předsedo,v rozhovoru min. dopravy D. Ťoka zveřejněném dne 21.8. t.r. v Hospodářských novinách jsme s velkým rozhořčením zaznamenali lživé a hrubě urážlivé výroky týkající se Pražského okruhu. Citujeme: "Máme třeba možná patnáctiletý dluh na Pražském okruhu. Tam jsme v absurdní situaci, lidé si kolem budoucí dálnice nakupovali domy a najednou zjistili, že jim povede 100 metrů za domem. Co napadne průměrného Čecha? Založí občanské sdružení a zabrání stavbě. Půl promile obyvatel terorizuje zbytek, protože se nepodívali do územních plánů." Takový výpad pana ministra nás škokoval o to více, že nevychází snad z neinformovanosti a neznalosti kauzy Silničního okruhu kolem Prahy. S D. Ťokem se totiž někteří z nás před nedávnou dobou dokonce setkali, problematiku okruhu mu z našeho pohledu vysvětlili a předali základní písemné podklady.
Jeho výroky v HN zcela překrucují skutečnost a mají za cíl poškodit a znevážit představitele samospráv celé řady dotčených městských částí hl. města Prahy, několika středočeských obcí, občanská sdružení a mnoho jednotlivých občanů a jejich mnohaletý naprosto legitimní a vysoce kvalifikovaný odpor proti krajně nevhodné trase transevropské dálnice navržené v 60. letech minulého století umístěné v dnes hustě obydlených okrajových částech Prahy s cennými přírodními územími. O relevantnosti argumentace odpůrců dálnice skrz hlavní město svědčí mimo jiné několik vyhraných soudních sporů u Nejvyššího správního soudu v Brně či Městského soudu v Praze či zrušující stanoviska Ministerstva pro místní rozvoj vůči příslušným územním rozhodnutím.Dmníváme se, že jste se základními aspekty "oficální" trasy okruhu a alternativní tzv. Regionální varianty vedené Středočeským krajem dostatečně seznámen a proto zde nezacházíme do dalších podrobnodtí. Pouze připojujeme pro informaci ( a ilustraci "půl promile obyvatel") dopis min. dopravy P. Dobešovi z 11.1.2012 podporující Regionální variantu s podpisy dvanácti starostů městských částí Prahy a středočeských obcí a též nejnovější Prezentaci návrhu vyloučení kamionové dopravy z hl. města Prahy, který byl zpracován Sdružením Ing. Milan Strnad a firma Nýdrle s.r.o.Názor pana ministra Ťoka je také ve flagrantním a pro občany nepochopitelném a nepřijatelném rozporu s pražským volebním programem hnutí ANO 2011 z října 2014 , kde se praví: "… dokončení obou silničních okruhů a radiální komunikace nikoliv tak, aby jako doposud trasa dálnice vedla tam, kde si spřátelený podnikatel zakoupil pozemky a nyní čeká na jejich zhodnocení mj. zpracováním rozumných variant a jejich úplným posouzením: uvedený přístup mj. zahrnuje prosazení vedení vnějšího okruhu dále od města současně s výstavbou mostu pro vnitroměstskou dopravu mezi Bohnicemi a Suchdolem, opuštění představy, že východní část okruhu povede sídelními útvary (Běchovice, Černý |Most) …“.Dovolili jsme si, vážený pane předsedo, obrátit se v této záležitosti přímo na Vás a závěrem bychom Vás chtěli požádat, abyste předmětné výroky pana ministra Ťoka ze své pozice posoudil a vyvodil nějaký závěr. Jsme toho názoru, že by na místě byla veřejná omluva pana ministra, pokud pochopitelně pravdivost a odůvodněnost svých slov neprokáže.S pozdravemjménem petičního výboru Iniciativy "Za rozumný okruh Prahy" (www.rozumnyokruh.cz)JUDr. Petra Šubrtovámob. 606848837Ing. Jaroslav Korfmob. 603843014